Stillingsopslag
Opslået hos Bøgetorp
Opslåede stillinger:
Herunder finder du opslåede stillinger
SFO- og afdelingsleder til Park Allé Privatskole
Bøgetorp søger for Park Allé Privatskole S/I
SFO- og afdelingsleder til Park Allé Privatskole
Om SFO på Park Allé Privatskole
SFO-tiden er børnenes frie tid. På SFO’en er der få ting, man skal og mange ting, man kan. Her er en glad og rar stemning, som alle gør sig umage med at bidrage til. Dannelse, motorisk udvikling, samvær og leg har høj prioritet i SFO’en, hvor vi prioriterer at være sammen “i virkeligheden”.
Læs mere om os på: https://parkalleprivatskole.dk/
Om stillingen
Du bliver en del af lederteamet og leder for en velfungerende SFO og afdelingsleder for indskolingen 0. – 3. klasse med dedikerede medarbejdere, hvor arbejdsglæde, humor og et stærkt fagligt fællesskab er i højsædet. Vores kommende leder skal kunne veksle mellem administrative opgaver og pædagogisk tilstedeværelse – være synlig og tilgængelig både for børn, forældre og personale.
Hovedopgaver for den nye leder
Du får et todelt ansvar: dels ledelsesansvar for skolens SFO og indskolingen (0.–3. klasse) og dels administrative opgaver.
Pædagogiske opgaver:
- Ledelsesansvar for skolens SFO
- Ledelsesansvar for indskolingen (0.–3. klasse)
- Skoleplanlægning i tæt samarbejde med ledergruppen
- Bindeled mellem skolen og SFO
- Der kan forekomme undervisning/vikartimer
- MUS med pædagoger og indskolingslærere
Administrative opgaver:
- Deltage i bestyrelsesmøder, ledermøder, MIU-møder mv.
- Arbejdstidsopgørelse og planlægning for pædagoger
- Videreudvikling af strategi- og procesplan for SFO
- Opdatering af SFO-profil på skolens hjemmeside
- Afvikling og planlægning af ugentlige SFO – møder
- Ansvarlig for elevsager i indskolingen
Vi ønsker en leder, der:
- Er empatisk, lyttende og anerkendende – og samtidig tydelig i sin kommunikation og beslutningstagning
- Er strategisk tænkende og løsningsorienteret, og som kan sætte retning uden at glemme processen
- Har ledelseserfaring og meget gerne en pædagogfaglig baggrund
- Formår at skabe ro og stabilitet – og har mod på at samle op og bygge videre på det, der er sat i gang
- Kan/vil give plads til medarbejdernes indflydelse på egne arbejdsopgaver
- Er nærværende og skal kunne lede med respekt
- En der husker på at ”stå op for” fagligheden i SFO`en og en, der husker, at der er nogle, som knokler en vis del ud af bukserne hver dag og med et smil på for at få det hele til at virke
- Være en der bakker op om sine medarbejdere og får deres potentiale frem
- Skal være god til at se det menneske, de snakker med
- Er synlig og nærværende i hverdagen
- Har en anerkendende ledelsesstil – er god til at styre møder med formål, struktur, god tone og at give og modtage konstruktiv feedback
- Vægter fællesskabet – men også ser den enkelte medarbejders styrker og potentiale
- Går forrest i at skabe forandring med respekt for det eksisterende – og tager et opgør med “plejer”, uden at forhaste processen
- Gerne kan bage en kage i ny og næ – det er ikke et krav, men et stort plus!
Vi tilbyder
- En arbejdsplads med høj faglighed og stærkt sammenhold
- Et dedikeret SFO-team, som brænder for børnene og det pædagogiske arbejde
- En ledelsesrolle med mulighed for at præge udviklingen og sætte retning
- En skole og SFO i vækst, med plads til nytænkning og faglig fordybelse
- En kultur med respekt for, at arbejdsliv og privatliv skal kunne hænge sammen
- Dine kvalifikationer
- Relevant pædagogisk uddannelse – gerne suppleret med lederuddannelse eller lederkurser
- Erfaring fra skole/SFO-området
- Dokumenteret ledererfaring eller stærk motivation og potentiale for ledelse
- Gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
- Evne til at strukturere og prioritere – også i en travl hverdag og med et smil
Ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Stillingen er en fuldtidsstilling.
Tiltrædelse: 1. marts eller efter aftale.
Samtaler afholdes løbende.
Praktisk
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC. Tiltrædelse: 1. marts 2026 eller snarest derefter.
Konsulenthuset Bøgetorp ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV. Send ansøgning, CV og relevante bilag som PDF/Word til job2507@bogetorp.com senest søndag den 4. januar 2026.
Ønskes rundvisning på skolen venligst kontakt én af Bøgetorp konsulenterne nedenfor.
For yderligere information i øvrigt, kontakt seniorkonsulent Poul Haahr Pedersen på 22 92 51 50 eller partner John Ungermand 20 30 80 58.
Pædagogisk Leder til Greve Privatskole

Bøgetorp søger for Greve Privatskole
Pædagogisk Leder til Greve Privatskole
Om Greve Privatskole
Greve Privatskole er en veldrevet og attraktiv skole med 510 elever fra 0.–9. klasse, en børnehave og en velfungerende SFO. Vi ligger centralt i Greve med kort vej til natur, strand samt by, med plads og hjerterum til, at børn og voksne kan trives.
Vi er en moderne selvejende institution med stærke traditioner uden politisk eller religiøs tilknytning, hvor børnene mødes i øjenhøjde i et forpligtende fællesskab. Vores fundament er trivsel, tryghed, høj faglighed i alle fag også de kreative og musiske fag.
Vi tror på, at læring sker i spændingsfeltet mellem faglighed og trivsel med plads til den enkelte i et forpligtende demokratisk fællesskab. Elever og medarbejdere arbejder ud fra princippet om frihed under ansvar, og vi har en kultur, hvor pædagogik, trivsel og udvikling går hånd i hånd.
Med moderne faciliteter og en sund økonomi skaber vi de bedste rammer for børn, medarbejdere og ledelse. Vi ser det som en styrke, at tradition og fornyelse går hånd i hånd på Greve Privatskole.
Hovedopgaver for den nye leder
Du får et todelt ansvar: dels ledelsesansvar for indskolingen (0.–5. klasse) og dels administrative opgaver.
Pædagogiske opgaver:
- Skoleplanlægning i tæt samarbejde med ledergruppen
- Ledelsesansvar for indskolingen (0.–5. klasse)
- Sikre tæt samarbejde og den røde tråd mellem børnehave/SFO, indskoling og 6. – 9. klasse
- Ansvar for fortsat udvikling af teknologiforståelse, implementering af ny teknologi og ansvar for skolens IT-planlægning
- Udvikling af skolen til fremtidens skole
- Ledelsesansvar for PPR, underretninger og skolefravær 0.–5. klasse
- Tovholder på skolens ressourcecenter
- Overordnet ansvar for de praktisk-musiske fag
- Der kan forekomme undervisning/vikartimer
Administrative opgaver:
- Optimering af skolens administrative processer
- Administration af skolens valgfag
- Varetagelse af vikarordning
- Ledelsesansvar for arbejdsmiljø og trivsel
- Overordnet ansvar for overholdelse af GDPR-regler
Vi søger dig der besidder følgende:
Personlige egenskaber:
- Imødekommende, professionel og udadvendt over for elever, personale og forældre
- Evner at møde børn i øjenhøjde og skabe engagement, tryghed og følgeskab
- Fleksibel og god til at håndtere mange typer opgaver parallelt
- Helhedsorienteret og samarbejdsstærk
- En dygtig leder og teamspiller, der kan uddelegere, når det er nødvendigt
Faglige kvalifikationer:
- Erfaring med og interesse for skoleplanlægning og administrative opgaver
- Kendskab til IT-værktøjer i skoleverdenen
- Interesse for og erfaring med teknologi og teknologiudvikling
- Erfaring med indskoling (0.–5. klasse)
- Lyst til at skabe sammenhæng og den røde tråd fra børnehave/SFO til 9. klasse
- Pædagogisk uddannelse og gerne med diplomlederuddannelse eller tilsvarende
Greve Privatskole tilbyder
En alsidig og spændende lederstilling med stor indflydelse på skolens virke og udvikling, herunder:
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- En velfungerende ledergruppe på 5 personer, der er tæt på dagligdagen
- En attraktiv skole med sund økonomi
- En engageret, loyal og kompetent medarbejderstab
- Gode faciliteter og en attraktiv beliggenhed
- En skole med godt ry, stor søgning og stærk opbakning
- En positiv og velfungerende bestyrelse, der bakker op om ledelsen
- Mange muligheder for fortsat spændende udvikling
Praktisk
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC. Tiltrædelse: 1. marts 2026 eller snarest derefter.
Konsulenthuset Bøgetorp ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV. Send ansøgning, CV og relevante bilag som PDF/Word til job2508@bogetorp.com senest søndag den 11. januar 2026.
Ønskes rundvisning på skolen venligst kontakt én af Bøgetorp konsulenterne nedenfor.
For yderligere information i øvrigt, kontakt seniorkonsulent Poul Haahr Pedersen på 22 92 51 50 eller partner John Ungermand 20 30 80 58.
Læs mere om os på www.greve-privatskole.dk
Skoleleder til Skovlund Friskole

Bøgetorp søger for Skovlund Friskole
Skoleleder til Skovlund Friskole
Om Skovlund Friskole
Skovlund Friskole er beliggende i Skovlund midt mellem Grindsted og Varde og blev etableret i 2012. Skolens undervisning står mål med folkeskolens, og som Friskole vælger skolen selv omfang og formen på undervisningen. Skolen er et attraktivt alternativ, der ønskes fastholdt. Skolen tæller i dag 114 elever, 20 ansatte, heraf 12 undervisere.
I forbindelse med rekruttering af ny skoleleder, har bestyrelsen inviteret samtlige ansatte til dialog omkring den videre udvikling af skolen, samt de afledte ønsker og krav til den kommende skoleleder. Disse samtaler samt forældredialog har skabt et stærkt mandat til den nye leder af Skovlund Friskole og er afspejlet i stillingsopslaget.
Skovlund Friskole har 3 kerneværdier: Væredygtighed, Læredygtighed og Bæredygtighed” og er et levende læringsfællesskab, hvor elevernes og lærernes handlingskompetence udvikles og blomstrer; hvor nysgerrighed, selvstændighed, samarbejde og ansvar er drivkraften bag en livslang lyst til at lære, opdage nye horisonter og forstå sammenhænge.
Friskolen forpligter sig til at uddanne ansvarlige og kompetente unge i samarbejde med forældrene. Det gør vi gennem faglig undervisning, projektbaseret læring og inkluderende praksis. Vi tror på, at eleverne bedst udvikler deres handlingskompetence ved at omsætte teori til praksis.
Den kommende skoleleder vil i et nært samarbejde med skolens bestyrelse samt ansatte, videreudvikle skolen – og stå i spidsen for at omsætte nye initiativer til handling.
Den enkelte elev skal være i centrum.
Eleverne skal i trygge rammer og et stærkt fællesskab, have de bedst tænkelige muligheder for at udvikle sig fagligt, dannelsesmæssigt og socialt.
Med dette som udgangspunkt rummer stillingen følgende ansvarsområder:
- Sund videreudvikling med fokus på trivsel for såvel elever som personale
- Fastholde og videreudvikle alle nødvendige lærerkompetencer
- Sikre at skolen til stadighed udvikler sin pædagogiske profil
- Styrke positioneringen af Skovlund Friskole i lokalområdet
- Fastholde og løbende styrke elevtilgangen
- Sikring af skolens solide økonomi i et tæt samarbejde med bestyrelsen
Stillingen & Personen
Arbejdsområder:
Dagligdagens opgaver for skolederen på Skovlund Friskole er blandt andet, at:
- Varetage den daglige overordnede ledelse af skolens drift
- Lede og videreudvikle personalet med fokus på motivation, begejstring og arbejdsglæde
- Være et synligt omdrejningspunkt for elever, ansatte, bestyrelse og forældre
- Være en stærk partner for bestyrelsen og via relevante beslutningsoplæg til drøftelse, videreudvikle en velfungerende skole
- At have en finger på pulsen blandt ansatte og elever bl.a. via dækning af vikartimer, og jævnlig tilstedeværelse i dagligdagens undervisning
Kvalifikationer
Den person vi søger, er både personligt og fagligt velfunderet. Fagligt fremhæves følgende kvalifikationer:
- Solid skoleledererfaring fra skoleverdenen, suppleret med relevant uddannelse
- En dygtig personaleleder med god situationsfornemmelse for ledelse
- Stærke relationskompetencer i forhold til elever, lærere og forældre
- Konsekvent og tydelig ledelse som følger opgaverne til dørs
- Solid pædagogisk- og undervisningserfaring på grundskoleniveau gerne suppleret med uddannelse som lærer eller pædagog
- Har erfaring og trives godt med en daglig stor bred berøringsflade ift. elever, ansatte, forældre samt det omkringliggende lokalsamfund
- Har en anerkendende, værdibaseret tilgang til ledelse og udvikling af ansatte
- God erfaring med situationsbestemt ledelse, med en naturlig præference for uddelegering af ansvar og opgaver
- Solid erfaring med konfliktløsning i samarbejde med alle relevante interessenter; elever og deres forældre, ansatte og bestyrelse
- Erfaring med økonomisk planlægning og ledelse
Personprofil
Dine personlige egenskaber kendetegnes ved, at du:
- Brænder for at gøre en positiv forskel for vores elever, deres dagligdag og fremtidsmuligheder
- Har stærke relationskompetencer og du hviler i dig selv
- Har den grundlæggende indstilling til personaleledelse, at det primært handler om at spille personalet gode med trivsel i fokus
- Udstråler en naturlig og troværdig ledelsesautoritet
- Evner at skabe tillid og positive relationer, og forstår at bruge humor med glimt i øjet
- Er en god kommunikator i såvel små som store forsamlinger, og udtrykker klar retning samt forventninger
- Er proaktiv og går foran som et godt eksempel i tanke og handling
- Kan bevare det store overblik – også i pressede situationer – samt kan og vil dykke ned i detaljen, når det ind i mellem er påkrævet
- Er en empatisk problemløser med pondus
- Har bopæl indenfor en rimelig køreafstand
Skovlund Friskole tilbyder
Et udfordrende og spændende lederjob med stor indflydelse på skolens funktion, vision og udvikling samt:
- En attraktiv friskole med en solid økonomi
- En dygtig, engageret og loyal medarbejderstab der udviser begejstring for skolen
- En skole med gode faciliteter
- En skole med et godt image, god elevtilslutning og forældreopbakning
- En engageret og velfungerende bestyrelse, som bakker op om skole og ledelse
- En velfungerende skole med gode muligheder for en fortsat spændende udvikling
- En skole, der vægter kvalitet over kvantitet
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Tiltrædelse: Den 1. februar 2026.
Vi ser frem til at modtage din kvalificerede ansøgning, hvor du kort beskriver, hvordan du vil bringe dig i spil som Skovlund Friskoles nye skoleleder. Afslutningsvis og med afsæt i et detaljeret CV, kort skitserer dine kompetencer samt motivation i forhold hertil.
Send ansøgning samt CV og relevante bilag som en PDF eller Word-fil på mail mærket ”Skoleleder Skovlund Friskole” til job2506@bogetorp.com senest mandag den 29. december, 2025. Tiltrædelse 1. marts 2026 eller tidligere.
For yderligere informationer om stillingen kontakt partner, Leo Bøgeholm Madsen på tlf. 52990727 eller John Ungermand på tlf. 20308058. www.bogetorp.dk
Viceforstander - Rødding Fri Fag-og Efterskole
Viceforstander med ansvar for daglig ledelse og drift til Rødding Fri Fag-og Efterskole (RFFE)
Om skolen
”Rødding Fri Fag- og Efterskole” ligger i Rødding i Sydjylland, med 20-40 minutters kørsel til Vejen, Ribe, Kolding og Esbjerg.
Skolen er en kombineret specialefterskole og specialfagskole målrettet elever med særlige læringsforudsætninger. Skolen udmærker sig ved at være en lille skole med tryghed og nærvær, en skole med traditioner, kultur og holdning – en skole med praksisnær undervisning.
Rødding Fri Fag- og Efterskole tager udgangspunkt i værdierne: Respekt, Fællesskab og Trivsel. Skolen bygger dermed på tryghed i genkendelige rammer og strukturer, hvor det at være en del af et fællesskab danner grundlag for gode udviklingsmuligheder, fagligt som personligt.
Rødding Fri Fag- og Efterskole er en rummelig skole, hvor der er fokus på den enkelte elev, og hvor udgangspunktet for udvikling og læring er den enkelte elevs faglige og personlige forudsætninger. Skolens virke tager udgangspunkt i skolens fælles fundament med fokus på kvalitet frem for kvantitet.
RFFE tilbyder unge muligheden for at gå på specialefterskole på 8.- 9. – 10. klassetrin og et eller flere års uddannelse på skolens fagskoledel.
Skolen har i dag 75 elever i alderen 14-20 år, hvoraf 37 er tilmeldt skolens efterskoledel og 38 skolens fagskoledel. En stor del af fagskoleeleverne tager hele eller dele af deres særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU). Der er i alt 31 medarbejdere tilknyttet skolen herunder ledelsen, lærere, pædagoger, teknisk administrativt personale.
Skolen har været inde i en rivende udvikling, og er i sit virke ambitiøs på elevernes vegne. Denne udvikling fordrer derfor en tilpasset ledelsesstruktur, som betyder en omfordeling af den nuværende opgavefordeling. Der arbejdes derfor konkret med en ændret opgavefordeling mellem Forstander og Viceforstander. Endvidere skal Teamlederne for de 3 selvstyrende teams modtage selvstændige, udvalgte ledelsesopgaver fra Viceforstander.
Skolen søger således en dygtig Viceforstander med interesse for og erfaring med personaleledelse, daglig drift, administration og økonomi – gerne en person fra den frie skoleverden, som brænder for opgaven og som kan samarbejde både op og ned i organisationen. Derudover er det vigtigt at have interesse for og føling med RFFE’s elevmålgruppe.
Opgaven, stillingen og personen
Arbejdsområder og arbejdsopgaver:
Viceforstanderens overordnede opgave vil være at have ansvar for den daglige ledelse af Teamlederne og personalet, at have ansvar for en stabil drift, samt at sikre den fortsatte positive udvikling af RFFE.
De primære opgaver vil bestå i:
- Fagfaglig ledelse af skolens undervisere
- Kvalitetssikring af undervisningen på skolen
- Personaleledelse af skolens ansatte
- At sikre den daglige drift af begge skoleformer med fokus på undervisning og dannelse
- At være stedfortræder for skolens forstander efter behov
- At bidrage til videreudvikling af RFFE med behørig respekt for stedets historie, værdier og traditioner
- Sikring af tilgang af elever i samarbejde med forstander
Have indsigt i og medansvar for skolens økonomi og administration, herunder:
- Indsigt i budgettering og opfølgning (omkostninger, likviditet m.v.)
- Kvalitetsaftaler i forhold til skolens ”kunder” = kommuner
- Sikre udarbejdelse af kontrakter i forhold til skolens elever
At være en synlig og tilgængelig Viceforstander for elever, medarbejdere, bestyrelse og forældre, herunder:
- Rekruttering af personale i samarbejde med skolens forstander
- Ansvar for afholdelse af relevante møder med ovennævnte interessenter
- Varetagelse af ledelsen af skolens 3 selvstyrende teams i samarbejde med Teamlederne
Kvalifikationer:
Viceforstanderen forventes at være personligt og fagligt velfunderet.
Faglige kvalifikationer:
- Erfaring med personaleledelse
- Erfaring med og interesse for ledelse – også gerne fra den frie skoleverden
- Faglig uddannelse, erfaring og viden om undervisning og pædagogik og lyst til at uddanne og danne unge mennesker
- Lyst til at udvikle egne pædagogiske, undervisnings-, didaktiske- og ledelsesmæssige kompetencer
- Interesse for administration og økonomisk forståelse på driftsniveau
Personlige egenskaber:
- Indsigt i og forståelse for skolens særlige elevmålgruppe
- Visionær og strategisk tænkende – ser mulighederne
- Ro og stamina
- Synlig, tydelig og udadvendt
- En empatisk anerkendende leder som kan sætte retning efter behov
- Leder med fleksibel tilgang og humor
- Kreativ og proaktiv
- Dygtig kommunikator med en god situationsfornemmelse
- En god networker med fokus på centrale interessenter og partnere
Dine ledelsesværdier er kendetegnet ved:
- Respekt, fællesskab og trivsel
- Normer frem for regler
- Anerkendende og empatisk tilgang til ledelse og mennesker
- Tydelig, konsekvent og synlig ledelse
- Udviklingsorienteret og inspirerende ledelse
- Sammen skaber vi resultater
RFFE tilbyder:
En udfordrende og spændende lederstilling med stor indflydelse på skolens fremtid og udvikling i et tæt samarbejde med ledergruppen, personalet og bestyrelsen. Ledergruppen består af Forstander, Viceforstander og 3 Teamledere.
Skolen tilbyder desuden:
- En veldrevet skole i god udvikling med et godt fællesskab
- Gode moderne faciliteter og en god økonomi
- Et godt image – en god historie og gode værdier
- En visionær, engageret og velfungerende bestyrelse
- Gode muligheder for videreudvikling og styrkelse af RFFE
- En dygtig, engageret, erfaren og loyal personalegruppe
- En arbejdsplads hvor uddannelse og supervision er en integreret del af arbejdet
- At blive en del af et fællesskab med tæt samarbejde om driften og udviklingen af skolen
- En arbejdsplads med et socialt fællesskab og et personale, som gerne bruger tid på samvær med hinanden
Se yderligere, på RFFE’s hjemmeside: www.rødding.dk
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Tiltrædelse: Den 1. september 2025 eller snarest muligt.
Vi ser frem til at modtage din kvalificerede ansøgning, senest den 25. juli 2025 – og gør i øvrigt opmærksom på, at kandidater løbende kaldes til samtale. Der vil være mulighed for at besøge skolen efter nærmere aftale med Bøgetorp.
Send ansøgning, CV og relevante bilag som en PDF eller Word-fil på mail på: job2503@bogetorp.com
Få yderligere informationer om stillingen hos Bøgetorp Skoleudvikling, der varetager rekrutteringen for RFFE.
Kontaktinformationer:
Partner, Leo Bøgeholm Madsen på 5299 0727
Partner, John Ungermand på 2030 8058
Seniorkonsulent, Johan Andersen på 2211 0416
Skoleleder til Strandmølleskolen
Bøgetorp søger for StrandmølleskolenSkoleleder til Strandmølleskolen
Om Strandmølleskolen
Strandmølleskolen er en visionær og moderne forældrestyret privatskole beliggende i hjertet af Assens med en traditionsrig historie og rødder helt tilbage fra 1878. Skolen ligger tæt på skov og strand med hjerterum og plads til 350 elever fra 0.-9. klasse.
Skolen har pt. ca. 40 ansatte, inkl. lærere, pædagoger og teknisk/administrativt personale. Der er 310 elever samt en stor dækning i skoledistriktet på indskoling for det kommende år. Strandmølleskolen er en særdeles attraktiv skole for skolesøgende familier i og omkring Assens. Skolen har også en SFO, som hører under det samlede ledelsesområde.
Strandmølleskolen har en tydelig profil. Den indeholder en undersøgende og eksperimenterende tilgang til læring, kommunikation og performance, innovation og entreprenørskab, globalisering, mangfoldighed og bæredygtighed.
Skolens fundament hviler på åbenhed og demokrati, og ønsker at udvikle eleverne til hele mennesker – dannede, fagligt og socialt kompetente og nysgerrige på livet. Eleverne mødes med høj faglig kvalitet, en dedikeret og ambitiøs pædagogisk stab – og med fokus på trivsel og dannelse. Tolerance og ligeværd skaber socialt kompetente og rummelige mennesker. Det skal være både lærerigt, sjovt, trygt og udfordrende at gå i skole.
På Strandmølleskolen får det enkelte barn mulighed for at udvikle sig individuelt, samtidig med at eleven lærer at begå sig i fællesskabet. Alle møder hinanden med nysgerrighed, ordentlig adfærd og tale. Høj faglighed kombineres med nytænkning og kreativitet i såvel de faglige discipliner som i de musiske og kreative fag.
Tæt dialog og involvering sikrer et tillidsbaseret og åbent samarbejde mellem skole og hjem. Strandmølleskolen er forældrestyret og hånd i hånd åbner vi op for hver enkelt elevs potentiale, trivsel, læring og bidrag til fællesskabet.
Skolen søger ny leder til tiltrædelse pr. 1. september, 2025 eller snarest derefter.
Hovedopgaver for den nye skoleleder
- Helt overordnet, konsolidering men samtidig løbende udvikle skolen i tæt samarbejde med bestyrelse, forældre og ansatte. Der er gennemført et visionsprojekt på skolen, hvor én af opgaverne bliver at sikre gennemførelse af delprojekter herfra. Blandt andet er Strandmølleskolen udtaget til forsøgsordningen med skolemad
- Positionering/differentiering og formidling af Strandmølleskolen som et stærkt tilbud til børn og unge i lokalområdet, med særlig fokus på faglighed og trivsel. Værne om den ”lille skole” ikke mindst
- Bevare og løbende udvikle den ånd der præger Strandmølleskolen, herunder sikre at gensidig respekt og disciplin fortsat skaber de rammer, der sikrer udvikling og trivsel for såvel skolens elever samt ansatte
- Lede og udvikle et engageret og ambitiøst personale i en hverdag præget af faglighed, samarbejde og arbejdsglæde
- Fastholde en god elevsøgning med en løbende stillingtagen til optag
- Stærk styring – og sikring – af Strandmølleskolens administration & økonomi
- Sikre, at Strandmølleskolen til stadighed udvikler sin pædagogiske profil, via stærke netværk til det skolepolitiske, interessenter og til andre relevante skoler i øvrigt
- Sikre god kontakt til og dialog med det lokalpolitiske miljø/kommunale relationer især
Arbejdsområder
Dagligdagens opgaver for skolederen på Strandmølleskolen vil være:
- at varetage den daglige overordnede ledelse af skolens drift og udvikling
- at være et synligt omdrejningspunkt for elever, ansatte, bestyrelse og forældre
- at være en stærk partner for bestyrelsen og af egen kraft udvikle og bringe relevante beslutningsoplæg til drøftelse og godkendelse
- at skabe tydelige rammer og retning for skolens ansatte, elever og forældre
- at lede og videreudvikle personalet, samt løbende sikre motivation, begejstring og arbejdsglæde
- at udøve professionel ledelse især i krævende situationer/dilemmaer
Personlige egenskaber
Dine personlige egenskaber kendetegnes ved, at du:
- Er udadvendt og imødekommende overfor elever, personale og forældre men samtidig professionel i dit lederskab
- Evner at møde børn i øjenhøjde og skabe engagement, tryghed og følgeskab blandt skolens elever
- Udstråler en naturlig og troværdig ledelsesautoritet og evner at skabe tillid og positive relationer
- Er relations-kompetent med naturlig gennemslagskraft
- Er en god kommunikator i såvel små som store forsamlinger og udtrykker klar retning samt forventninger
- Går foran som et godt eksempel i tanke og handling
- Er strategisk tænkende – og praktisk anlagt
- Kan bevare det store overblik – også i pressede situationer – samt kan og vil selv dykke ned i detaljen, når det er påkrævet
- Er en empatisk problemløser med handlekraft og empati såvel internt som eksternt
- En dygtig teamspiller & coach
Faglige egenskaber
Den person, vi søger, er både personligt og fagligt velfunderet. Fagligt fremhæves følgende kvalifikationer:
- Solid ledelseserfaring fra privatskole eller kommunal skole
- Lederuddannelse eller tilsvarende uddannelse
- Erfaring med ledelse og udvikling af ansatte
- Godt kendskab til daglige driftsopgaver på en privatskole
- God erfaring med situationsbestemt ledelse med en naturlig præference for uddelegering af ansvar og opgaver samt selv tage fat, når det er påkrævet
- God erfaring med klar forventningsafstemning og konfliktløsning i samarbejde med alle relevante interessenter; elever og deres forældre, bestyrelse og ansatte
- Har indsigt i og erfaring med økonomisk styring og ledelse
- Erfaring med projektudvikling og -ledelse vil være en klar fordel
- Erfaring med at opbygge og vedligeholde netværk med samarbejdspartnere i kommune, relevante skoler samt øvrige eksterne interessenter
Strandmølleskolen tilbyder
Et udfordrende og spændende lederjob med stor indflydelse på Strandmølleskolens funktion, vision og udvikling samt:
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- En veldrevet skole med en sund økonomi
- En dygtig, engageret og loyal medarbejderstab, der udviser begejstring for skole
- En skole med gode faciliteter med central og attraktiv beliggenhed
- En skole med et godt ry og stærk lokal opbakning
- En positiv og velfungerende bestyrelse, som bakker op om skole og ledelse
- En skole, som indeholder rigtig mange muligheder for fortsat spændende udvikling
Det er en fordel, hvis den kommende skoleleder har lyst til at blive en aktiv del af lokalsamfundet omkring Assens.
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Tiltrædelse: Den 1. september 2025 eller snarest derefter.
Vi ser frem til at modtage din kvalificerede ansøgning og et detaljeret CV.
Send ansøgning, CV og relevante bilag som en PDF eller Word-fil på mail til job2502@bogetorp.com senest søndag den 3. august 2025. Vi gør i øvrigt opmærksom på, at kandidater løbende kaldes til samtale. Der vil være mulighed for at besøge skolen efter nærmere aftale med Bøgetorp.
Få yderligere informationer om stillingen hos Bøgetorp. Kontakt partner, Leo Bøgeholm Madsen på 5299 0727, partner, John Ungermand på 2030 8058 eller seniorkonsulent Poul H. Pedersen på 2292 5150.
Skoleleder - Kundby Friskole & Børnehus

Skoleleder
Om stedet
KFB består af vuggestue, børnehave, SFO og skole fra 0-9. klasse med i alt 245 børn og 45 ansatte. Den er beliggende i Kundby nær Holbæk, i et naturskønt område. Grundværdierne er nærvær, tryghed, fællesskab, traditioner og høj faglighed med lokal forankring med udsyn til verden. Værdierne er grundlaget for børnenes dannelse, udvikling og faglige kundskaber på deres videre vej. Faglighed, læring og dannelse med vægt på fællesskaber og relationer går således hånd i hånd.
KFB har som målsætning at sikre den røde tråd fra vuggestuen til skolen – et sted som forældre, elever og medarbejdere i lokalområdet ønsker at være en del af. Institutionen blev startet i 2015 af lokale kræfter og har fortsat en stærk lokal forankring.
Skoledelen er et-sporet friskole med 170 elever fordelt på årgangene 0. til 9. klasse, samt en SFO-ordning. I Børnehuset er p.t. 75 børn fordelt på vuggestue og børnehave.
KFB drives til daglig af et ledelsesteam og i alt 45 dygtige og dedikerede medarbejdere med solid opbakning fra bestyrelsen.
Hovedopgaven bliver at sikre, at KFB forbliver et attraktivt valg i lokalområdet.
Stedet har i dag god børne- og elevtilslutning med en loyal forældrekreds, som bakker op om KFB. Ligeledes har KFB en sund og god økonomi.
Stedet har gode faciliteter og spændende udendørsarealer, som løbende vedligeholdes og moderniseres. Det omkringliggende område giver blandt andet adgang til skønne naturområder, en kommende folkeskov og boldbaner.
KFB søger en ny leder, som løbende kan videreudvikle institutionen i et godt samarbejde med bestyrelse, lederteam, medarbejdere, børn og deres forældre.
Arbejdsområder og opgaver:
Lederens primære opgave vil være at tage lederskab for videreudvikling af KFB herunder sikre den røde tråd fra vuggestue og til skolen med tydelig og relevant profil i forhold til hovedinteressenterne.
Lederens primære opgaver vil derudover bestå i:
- Strategisk videreudvikling af KFB med behørig respekt for stedets historie, værdier og traditioner
- Positionering af KFB som et foretrukket tilvalg for børn og forældre i lokalområdet med særlig fokus på høj faglighed samt dannelse med vægt på fællesskaber og relationer
- Sikre KFB en stærk profil med kant og relevans og formidling heraf
- Fortsat sikre en stærk faglig og pædagogisk/didaktisk profil med fokus på kerneopgaven
- At være en synlig og tilgængelig leder for elever, medarbejdere, bestyrelse og forældre
- Videreudvikle personalet, samt løbende sikre motivation, begejstring og arbejdsglæde
- Sikre fagligt sammenhold, samarbejde og sparring mellem medarbejdere og personalegrupperne
- At sikre sammenhængen mellem skole, SFO, børnehave og vuggestue (den røde tråd)
- At sikre fortsat kontinuitet og stabilitet i den daglige drift
- Sikre børne- og elevtallet på KFB
- God styring af KFB’s økonomi
- Sikre nær kontakt til og dialog med relevante interessenter i lokalområdet
Kvalifikationer:
Lederen, vi søger, forventes af være personligt og faglig velfunderet:
Faglige kvalifikationer:
- Erfaring med skoleledelse – gerne fra den frie skoleverden
- Gerne kendskab til drift af vuggestue, børnehave, skole og SFO under ”samme” tag
- Godt kendskab til skoleudvikling herunder moderne pædagogik og didaktik
- Dygtig personaleleder herunder erfaring med en fleksibel ledelsesstil, inddragelse samt delegering af ansvar og opgaver
- Ledelse med tillid
- Kendskab til daglige driftsopgaver og rammerne for en friskole
- Erfaring med forventningsafstemning og opgaveløsning i samarbejde med alle relevante interessenter (børn og deres forældre, bestyrelse og medarbejdere)
- Har indsigt i og erfaring med økonomisk styring og ledelse
- Erfaring med at opbygge og vedligeholde netværk med samarbejdspartnere i nærområdet, relevante institutioner samt øvrige eksterne interessenter
Personlige egenskaber:
- Visionær og strategisk tænkende
- Synlig, tydelig og udadvendt
- En empatisk anerkendende leder som kan skære igennem efter behov
- Leder med konduite og humor
- God kommunikator med fin situationsfornemmelse
- En god networker med fokus på lokalsamfundet
- Trives med forskelligartede opgaver i en hektisk og omskiftelig hverdag
Dine ledelsesværdier er kendetegnet ved:
- Ordentlighed og fællesskab
- Anerkendende og empatisk tilgang til ledelse og mennesker
- Tydelig, konsekvent og synlig ledelse
- Udviklingsorienteret og inspirerende ledelse
KFB tilbyder:
Et udfordrende og spændende lederjob med stor indflydelse på stedets udvikling og fremtid.
Stedet tilbyder desuden:
- En veldrevet institution (Vuggestue, Børnehave, SFO og Skole) med sund økonomi
- En dygtig, engageret og loyal personalegruppe
- Gode faciliteter samlet på en matrikel
- Et godt image – en god historie og gode værdier
- En engageret og velfungerende bestyrelse
- Fortsat muligheder for videreudvikling of styrkelse af KFB
Se evt. yderligere, på KFB’s hjemmeside: https://www.kundbyfriskole.dk
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Tiltrædelse: Den 1. oktober 2025.
Vi ser frem til at modtage din kvalificerede ansøgning, senest den 10. august 2025 – og gør i øvrigt opmærksom på, at kandidater løbende kaldes til samtale. Rundvisning på Kundby Friskole & Børnehus efter aftale med Bøgetorp.
Send ansøgning, CV og relevante bilag som en PDF eller Word-fil på mail på: job2504@bogetorp.com
For yderligere informationer om stillingen hos Bøgetorp Skoleudvikling, der varetager rekrutteringen for KFB. Kontakt Partner, Leo Bøgeholm Madsen på 5299 0727 eller Partner, John Ungermand på 2030 8058.
Se tidligere rekrutteringsopgaver her….
Ansøgere kan være tryg ved Bøgetorp
Hos os kan du være sikker på, at dine data er i trygge hænder. Du kan være sikker på, at data håndteres fortroligt.
Vi passer på dine data, og sikrer at disse håndteres i overensstemmelse med reglerne i databeskyttelsesforordningen/GDPR.
Det er også vigtigt for os, at fortroligheden også sikres f.eks. ved face2face kandidatpræsentationer overfor vore kunder.
